CNA a interzis reclamele mincinoase cu Brâncuşi, după reclamaţiile Civic Media şi Proiect Urban. CEC ar trebui să-şi ceară scuze - Ziaristi OnlineZiaristi Online

CNA a interzis reclamele mincinoase cu Brâncuşi, după reclamaţiile Civic Media şi Proiect Urban. CEC ar trebui să-şi ceară scuze


La peste o lună de la sesizările mai multor asociaţii şi persoane, patru spoturi publicitare ale CEC Bank, în care a fost folosită imaginea lui Constantin Brâncuşi şi o voce care nu era a sculptorului, sugerându-se însă că ar fi a artistului, au fost interzise de la difuzare printr-o decizie luată marţi de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), informează Mediafax.

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a hotărât să aplice în acest caz o decizie de intrare în legalitate, ceea ce implică faptul că aceste spoturi nu mai pot fi difuzate în această formă care încalcă legislaţia audiovizualului privind informarea corectă a publicului.

CNA a hotărât să ia această decizie, deşi în prezent cele patru spoturi nu mai sunt difuzate, pentru a preveni însă o eventuală reluare a difuzării lor.

“Această decizie are doar un efect de asigurare pentru viitor. Ne asigurăm că nu se va mai recurge la asemenea lucruri”, a spus membrul CNA Răsvan Popescu, în şedinţa de marţi a Consiliului.

Decizia a fost luată cu unanimitate de voturi, la propunerea lui Răsvan Popescu, pentru încălcarea articolului 93 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, potrivit căruia “Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale”.

Potrivit lui Răsvan Popescu, aceste spoturi creează o confuzie. “Ai impresia că vorbeşte Constantin Brâncuşi, dar nu este aşa”, a spus Popescu.

La rândul său, membrul CNA Florin Gabrea a declarat că aceste spoturi reprezintă “o grosolănie fără seamăn”. “Sunt imagini cu Constantin Brâncuşi, autentice, şi este plantată toată povestea într-o minciună. Este un fals, o deturnare de la realitate”, a mai spus Gabrea.

CNA a primit şase reclamaţii în urma difuzării acestor spoturi publicitare, care au fost transmise la televiziunile Acasă TV, B1 TV, Discovery, Diva, National Geographic, Pro TV, Realitatea TV, România TV, TVR 1, Universal Channel, în luna septembrie. Spoturile ar fi fost difuzate şi în luna octombrie la anumite televiziuni, mai informează Mediafax.

Între cele şase reclamaţii se număre cele formulate de ascoiaţiile Civic Media si Proiect Urban, despre care am mai relatat (vedeţi linkurile).

Dan Podaru, reprezentantul Asociaţiei Proiect Urban, unul dintre cei care a sesizat CNA cu privire la reclamele cu Brâncuşi fals, a spus că hotărârea este firească: „E o decizie firească, chiar dacă este tardivă. Reprezintă o reparaţie şi ne întrebăm dacă CEC Bank va avea o reacţie de bun simţ în urma acestei decizii“. Ne îndoim.

Sursa: Ziaristi Online

Print Friendly, PDF & Email

3 comments

  1. Cred că ar trebui analizată şi altă faţetă a “scandalului”. În acest moment CEC a rămas singura bancă românească din ţară. Cineva este interesat să i se creeze o imagine proastă. Cineva DIN INTERIOR de vreme ce spoturile acestea sunt comandate de CEC. Să mai adăugăm şi implicarea aceluiaş CEC în împrumutul oneros acordat familiei Băsescu. Pregăteşte guvernul “măritarea” CEC către un “mire” ales pe sprânceană şi care – ca să fie şi mai rău (pentru că e un rău să nu mai existe nici o instituţie financiară românească) – să fie subcotată?

  2. anonim

    Prietenii nostri ne transmit ca au inceput sa apara pe segmentele de impact baieti deloc prosti care incearca sa se infiltreze ca redactori.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Cod de verificare * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.