Scrisoarea lui Radu Moraru catre miliardarul Zoltan Teszari, patronul 10 TV. Nasul.TV se ia la tranta cu RCS-RDS - Ziaristi OnlineZiaristi Online

Scrisoarea lui Radu Moraru catre miliardarul Zoltan Teszari, patronul 10 TV. Nasul.TV se ia la tranta cu RCS-RDS

Disparitiile miliardarului Zoltan Teszari (patronul 10 TV)

de Radu Moraru

Am explicat anul trecut intr-o conferinta de presa si in citeva interviuri motivele despartirii de B1 TV si de ce am acceptat oferta lui Zoltan Teszari, patronul unei mega companii din Europa, avind in vedere ca RCS-RDS este prezenta in 6 tari europene si ca este una din putinele companii private din lume care a reusit sa convinga bancile sa-i acorde un credit de 500 de milioane de dolari. In plus, Zoli era amicul nostru din Oradea, ne stim de 20 de ani si ne-am ajutat reciproc de-a lungul anilor. Pe Ioan Bendei, administratorul RCS-RDS, il stiu din Brasov inca de pe vremea cind era taximetrist iar Alex Oprea, directorul companiei, a ajuns in RCS mult timp dupa ce am plecat eu, venind de la o firma de brokeraj din Timisoara, parca Gelsor, nu sint sigur. (!!!Nota Z.O.)

Ce n-am spus atunci este ca miliardarul Teszari a facut un adevarat tur de forta ( in perioada octombrie – noiembrie 2010) pentru a ne convinge sa semnam un parteneriat, ne-am vizitat de citeva ori pe axa Budapesta-Oradea-Brasov-Bucuresti si cred ca au fost discutii telefonice care insumate depasesc 24 de ore.M-au convins. Pe 30 noiembrie 2010 am avut ultima emisiune, emotionanta, pe B1 TV. A doua zi trebuia sa incepem oficial noul parteneriat. Dar Zoltan Teszari era deja disparut! Executantii lui de la Bucuresti au ramas paralizati iar 10 TV s-a nascut cu forcepsul. Miliardarul a reaparut dupa 3 saptamini, ne-a felicitat pentru emisiunile de Craciun si Revelion (in Piata Sfatului din Brasov au venit peste 10.000 de romani!!! sa fie alaturi de 10 TV). Apoi a disparut din nou! Vedeti atasat reactia pe care am avut-o la o luna de la lansarea 10 TV. Am sters din document citeva pasaje care nu sint de interes public. Documentul era adresat lui Zoli Teszari, omul care investise deja 150 de milioane de euro in canalele de sport Digisport. Reactia RCS-RDS la citeva zile a fost sa deblocheze partial situatia insa pina in august 2011 totul a mers impiedicat, cu toate frinele trase, dar cu promisiuni ca din toamna va fi bine!Va rog sa comentati si, daca intelegeti ceva sau aveti idei, nu ezitati sa ne ajutati. Sa fiti iubiti!

Iata scrisoarea:

<radu.moraruXXXXXX
Date: 2011/1/11
Subject: Raport de activitate / Situatie de criza
To: zoli@XXXX, ioan.bendei@XXXXX, alex.oprea@XXXX

Draga Zoli,

Dragi prieteni si colegi,

Avind in vedere ca ne aflam intr-o situatie critica si ca inca nu am reusit sa intelegem comunicarea inter-oganizationala, voi incerca un scurt rezumat al colaborarii noastre, avind in vedere ca ieri am implinit 1 luna de la prima emisie.

1. Daca ne aducem aminte, intelegerea noastra de a veni cu emisiunea noastra, un brand national de succes in ultimii 10 ani, intr-o colaborare cu Grupul RCS-RDS & DIGI, a fost ca emisiunea sa se difuzeze pe un nou post tv (adica actualul 10 TV) pe care sa il conduc impreuna cu echipa mea. Altfel nu as fi fost de acord sa ne mutam pe Etno TV de exemplu si nici pe un alt post despre a carui conducere sa nu stim nimic.

In al doilea rind, avind in vedere suspiciunile existente atunci pe piata, ca ni se intinde o capcana, precum si incercarile politicienilor din ultimii ani de a elimina emisiunea “Nasul” de pe piata tv, nu as fi fost de acord sa semnam un contract fara garantia ca vom incepe sa emitem foarte repede, astfel incit pauza pe care sa o ia “Nasul” sa fie de doar citeva zile.

In consecinta, am lansat noul canal tv cu 20 de zile mai devreme decit data fixata de 1 ianuarie 2011 (cum apare in contractul de colaborare), adica pe 10 decembrie 2010.

2. In ciuda faptului ca timpul a fost extrem de scurt, prin credibilitatea pe care o am pe piata tv am reusit sa obtin un studio tv dotat la cele mai profesioniste standarde, sa aduc linga noi foarte multi oameni de calitate extragindu-i din posturile tv unde lucrau si sa aduc linga noi firme de prestigiu care sa colaboreze rapid si eficient, in baza promisiunii ca toate contractele vor fi onorate. Toate, la costuri rezonabile, avind in vedere, de exemplu, ca deocamdata nu am cheltuit niciun leu pentru ditamai studioul de productie cu dotari Sony, in conditiile in care un studio similar, la Stage Expert, ne-a cerut 10.000 euro/zi.

3. Mai mult, prin prezenta mea in fata CNA in calitate de director general al 10 TV, cred ca am reusit prin prestanta si prestatie sa convingem membrii CNA sa ne acorde licenta de emisie.

4. Din pacate, cu doar 2 zile inainte de emisia postului am aflat ca din cele 400 de filme disponibile pt. 10 TV achizitionate de catre RCS-RDS & DIGI nu avem decit vreo 20 – 30 de filme cu drepturi. Totusi, am reusit sa surmontam acest handicap extraordinar si emisia a pornit.

5. Au urmat apoi cele doua saptamini de lipsa de comunicare si o serie de incertitudini, cum ar fi modificarea contractelor semnate de catre angajatii 10 TV. Ei aflau astfel ca de fapt au semnat contracte doar pt. 2 luni si acest lucru ne-a creat mari probleme de credibilitate fata de angajati, multi intrebindu-ma daca 10 TV se opreste dupa 2 luni.

6. Din fericire, au urmat vestile bune, 10 TV performind foarte bine, realizind audiente superioare multor posturi tv care emit de 5-10 ani (chiar daca noi nu emitem in retelele UPC, DOLCE sau in eter). Ceea ce arta un potential foarte promitator. Ba mai mult, daca e sa comparam posturi tv din interiorul retelei RCS-RDS & DIGI, observam ca 10 TV are audiente absolut comparabile cu cele citeva canale de sport, chiar daca, asa cum spuneam, in prima etapa de lansare cele 400 de filme promise initial contau enorm si nu le-am avut. Am inteles insa ratiunea ca ar fi fost mult prea scumpe sa le difuzam noi.

7. In consecinta, am promis ca vom face productii proprii, ca vom cauta de urgenta achizitii de filme si seriale romanesti si straine si ca vom produce chiar noi. Prin urmare, am reusit productia de Craciun (avind aprobat bugetul cu doar 3 zile inainte!) – cu audiente extraordinare, am realizat productia Revelion in direct (cu bugetul aprobat cu doar 4 zile inainte!) – iar aici am reusit un record absolut, sa fim a 6-a televiziune din Romania pe prime-time timp de 45 de minute, iar daca emiteam in toate retelele am fi fost pe locul 3, dupa PRO si Antena 1, in conditiile in care Antena 1 a cheltuit 200.000 de euro in prime-time-ul de Revelion si a avut si sprijinul Primariei Capitalei care a sponsorizat concertul in aer liber unde au fost invitate cele mai bune trupe.

8. Cu toate ca am cerut pe 27 decembrie sa avem macar o teleconferinta, in care sa ne prezentam strategia pe urmatoarele luni, inclusiv lansarea stirilor si a programelor-eveniment (pina la transmisiile tv de Pasti), nici pina astazi nu avem un raspuns, cu toate ca stim cu totii ca in 2 zile nu mai avem filme in grila, nu au fost onorate nici platile pentru filmele ieftine pe care le-am luat pina acum, pe credibilitatea noastra, si nici nu avem bugete aprobate pentru productii proprii sau pentru achizitia de filme din strainatate. Nu mi se pare normal sa traim de pe o zi pe alta, cind noi avem solutii pe urmatoarele luni, dar sintem legati de miini si de picioare.

9.  Acum, in calitate de director general al 10 TV, e firesc ca toti cei care au facturi neincasate sa ma sune insistent, cu toate ca eu cred ca toate investitiile au fost facute in scop comun.

10. In ceea ce priveste publicitatea, avind in vedere ca bonusul de 1 luna pe care l-am acordat agentiilor expira miine (desi cerusera 3 luni) ar trebui ca de poimiine sa incepem sa difuzam publicitate pe bani. Doar ca nu exista un contract semnat si atunci ma vad obligat sa scot publicitatea de pe post. Din pacate vom strica un lucru bine facut si munca unor oameni timp de aproape doua luni, dar si relatia cu cei care ne-au facut o promovare extrem de profesionista. Toti au mers pe promisiunea mea. Dar aici eu nu pot face nimic, de voi depinde.

11. Din serialul de televiziune pe care il producem avem deja primele 3 episoade si le vom trimite astazi sa le vedeti. Costurile de productie sint la jumatate fata de Antena 1 si la 35% din costurile PRO pt. serial tv, adica noua ne-a iesit aprox. 6000 euro/episod.

Am facut acest rezumat al colaborarii noastre ca sa aveti versiunea noastra in mod corect. Daca exista critici din partea voastra e bine sa le cunoastem. De asemenea, daca exista probleme financiare eu cred ca e obligatoriu sa stim, si sa luam niste masuri. Nu putem cere oamenilor sa se aboneze la un post despre care acum nu stim cum va arata in viitorul apropiat si cind va fi acest viitor apropiat. Mai ales ca sintem asaltati de cereri de conectare la reteaua RCS – Digi.

De final as vrea sa aduc in discutie trei probleme pe care le vad. Una e legata de lipsa aproape totala a comunicarii si, foarte important, de la momentul in care am fost prezentat, in dosarul pe care l-ati depus la CNA, drept director general, eu nu am primit nicio decizie oficiala si nici fisa postului cu atributiile aferente. Si trei, as vrea sa stiu daca investitia initiala de 7,5 milioane euro discutata pentru primele 13 luni (fara achizitii si dotari tehnice) ramine in picioare sau daca se micsoreaza despre ce suma discutam ca sa ne putem construi strategia pe anul 2011.

Va multumesc pentru rabdare, va rog insa sa admiteti ca acest document este si un raport de activitate dupa prima luna de emisie. Acolo unde e necesar va rog sa faceti precizarile necesare, avind in vedere ca e vorba de viitorul a o suta de angajati, dar si de sutele de mii de telespectatori carora le-am promis un 10 TV profesionist si premii spectaculoase.

Cu respect si prietenie,

Radu Moraru

11.01.2011

Documentul original integral la Nasul.TV

Print Friendly, PDF & Email

5 comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Cod de verificare * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.