FENOMENAL: Grid Modorcea despre Problema Evreiasca. O nouă încreştinare a lui Shylock? - Ziaristi OnlineZiaristi Online

FENOMENAL: Grid Modorcea despre Problema Evreiasca. O nouă încreştinare a lui Shylock?

Dl Tesu si Dl Grid Modorcea la Gaudeamus 2013 - Ziaristi Online

Dl Tesu Solomovici (stanga) in brate cu Compendiul de Cultura Evreiasca al dlui Grid Modorcea (dreapta), la Targul de Carte Gaudeamus 2013

O nouă încreştinare a lui Shylock?

Prima veste comică pe care am primit-o la Târgul Gaudeamus a fost: “Domnule, ştii că evreii de aici te-au răstignit, că te-au scos anti-semit?”

Asta mi-a spus-o vechiul meu preieten, Teşu Solomovici, cu care colaborez de când există Gaudeamus şi alte târguri de carte din România post-decembristă. Teşu mă cunoaşte ca nimeni altul. Şi i-am cerut lămuriri. Cică mai mulţi evrei i-au semnalat cartea mea Compendiu de cultură evreiască (Ed. Palimpsest, 2012), i-au trimis şi articole contra mea, să le publice în revista lui “Maximum”, scoasă în Israel. Teşu, care îşi cunoaşte marfa, care ştie bine cu cine are de-a face, nu le-a publicat, fiindcă vrea mai întâi să citească cartea.

Însă încrederea lui în mine, că nu e o carte împotriva evreilor, dimpotrivă, este atât de mare încât i-a cerut ziaristului Victor Roncea să-i facă o fotografie cu cartea mea la piept, declarând că, iată, “în timp ce evreii noştri îl consideră pe Modorcea anti-semit, eu, Teşu, îl ţin în braţe, am să le dovedesc că este o carte de mare admiraţie pentru evrei, cu care ei ar trebui să se mândrească, fiindcă pentru mine Modorcea este un tip genial”.

Sigur, declaraţia asta a fost publică, în gura mare, aşa cum face şi Paul Daian, poetul, care este mascota Târgului. Nu-i va fi greu să demonstreze, fiindcă Teşu a fost în stare să-l apere şi pe mareşalul Ion Antonescu.

Bineînţeles, Teşu mi-a dat şi alte amănunte. Cică l-a sunat un confrate, Boris Marian Mehr, care m-a calificat astfel: “În afară de tine, Teşule, pe care te laudă, în rest ne face praf. E cartea unui anti-semit!” Cum adică, el mă bagă în aceeaşi oală cu Hitler? Sau are nuanţe? Poate că mă aşează totuşi lângă Eminescu. Atunci accept calificativul, fiindcă aşa cum i-a iubit Eminescu pe evrei şi evreii pe el, nu poate fi decât un reper de urmat, o oglindă magică, în care mă uit cu plăcere. Să fii “anti-semit” ca Eminescu (pe care evreii l-au numit „Sfântul Eminescu”) este o mare onoare. Fiindcă volumul meu este o istorie a spectacologiei evreieşti în România, continuând ceea ce a făcut cel dintâi Eminescu, care e considerat fondatorul cronicii teatrale evreieşti, care a pus bazele criticii teatrului idiş la noi şi în lume.

Evreii ar fi trebuit să facă această istorie. Cartea lui Israil Bercovici, ani buni slujbaş la TES, este o memorialistică prodomo despre teatrul evreiesc din ţara noastră. Dar e prea puţin şi incomplet. Eu le ofer evreilor din România o carte de vizită polistratificată, interdisciplinară, din toate domeniile, cu spectacole la zi, dar şi cu ample racorduri filosofice şi literare, un reper în domeniul literaturii şi spectacologiei evreieşti, aşa cum o consideră şi editorul Ion Cocora, şi Autoritatea Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică, care a finanţat cartea, dar ei, alde Boris, mă pun la index!

Victor Roncea mi-a trimis şi mie această “notă informativă” a acestui Boris Mehr (o fi o prescurtare de la Mehârb), numită O carte parşivă, care face de ruşine pe semnatar şi comunitatea lui rusificată (o fi rudă cu Mehr Khon, lider comunist). În primul rând că e scrisă infect, asta e deranjant, pare scrisă de un semianalfabet, o varză, fără logică, o înşiruire de fitile, o spoială ipocrită. Minimalizând cartea mea, acest Boris minimalizează problema evreiască, opiniile profunde, de înaltă cultură şi responsabilitate ale unor personalităţi covârşitoare ca Eminescu, Caragiale, Eliade, Cioran, Nae Ionescu, Camil Petrescu sau Marin Preda, pe care el îi tratează „de sus”, deşi se află tare afund în groapă. De fapt, îi minimalizează pe evrei. Adică Boris se arată precum este, un pitic care nu vede în faţa ochilor decât anti-semiţi. Şi ce este un anti-semit? O persoană care a colaborat la “Săptămâna” şi “România mare”! Uite, eu n-am colaborat, am colaborat la „România literară”, dar dl. Boris mă consideră anti-semit. De fapt, tot ce nu înţelege el, se numeşte anti-semitism. Să se uite pe Wikipedia să vadă revistele la care am colaborat. Ar umple ţara numai de anti-semiţi.

E timpul ca acest maidanez să fie eutanasiat. Evreii ca el pierd enorm dacă vor continua să meargă pe această enormă prejudecată! Plus că ei nu înţeleg de ce trebuie să fii patriot în ţara în care trăieşti! În acest fel, Boris îi consideră pe toţi românii anti-semiţi! Şi astfel îi minimalizează pe evrei. Ceea ce ar fi foarte grav dacă Boris ar fi vreun comisar al poporului, vreun şef al Mossad, de care tremură toţi evreii români, pe care îi obligă să fie precauţi în ţara în care trăiesc, să-i suspecteze pe români în tot ce fac. Dar pentru mine Boris e comic, fiindcă numai un personaj scos din piesele lui Gherşenzon sau din Netotul lui Singer ar putea citi atât de prost o carte, să nu găsească nimic bun în ea.

Am un prieten evreu la New York, un adevărat evreu, cu un umor deosebit, pe care, când îl salut, “Bună ziua, Jean”, el îmi răspunde: “N-am!”. Ei bine, el mi-a spus această vorbă aforistică: “De la Iisus răstignire, trebuie să înţelegi că atunci când le faci bine evreilor, rişti să fii considerat anti-semit”. Eu îl înţeleg pe dl Boris Marian, ce-şi zice şi Menhir, şi pe alţi evrei ca el, au complexe, evreii au suferit ca nimeni alţii, sunt precauţi, dar, din fericire, ei nu pot dărâma o cetate a iubirii, cum este acest Compendiu despre evrei. Ce a urmărit acest Boris? Cine e? E vreo autoritate care să ne dea lecţii? El e bolşevic, născut în fosta URSS, cu studii inginereşti la Moscova, cum ne spune Internetul. Şi conform deprinderilor moştenite, se vâră ca musca-n lapte să facă valuri, ca să-l bage şi pe el cineva în seamă!

Astfel de acuze credeam că s-au terminat odată cu fascismul şi comunismul, dar iată cum ele răsar de sub poala câte unui comisar Boris. Eu nu am scris un rând despre tovarăşul Boris care ne-a adus lumina de la Răsărit, eu nu fac un strop de politică în cartea mea, fac istoria teatrului, a filmului, a literaturii, a artei. Fac spectacol în spectacol, cu aceste formidabile personaje, care sunt evreii. Multe pagini sunt proză pură. Sau trebuia să-i cer voie d-lui Marian să scriu o carte despre evrei? Sau poate comunităţii evreieşti din România? Am propus să se organizeze la cenaclul comunităţii o dezbatere a acestei cărţi. Şi am făcut-o chiar la o emisiune de la Radio Shalom a lui Iancu Zuckerman.

N-am crezut că a face portretul evreilor prin istoria artelor în România este un act anti-semit! Înseamnă că avem de-a face fie cu tâmpiţi (iar despre evreii tâmpiţi, scriitorii evrei au scris capodopere – vezi şi Când un evreu este prost de Teşu Solomovici), fie că alde Boris sunt anti-români sau anti-OM.

În primul rând aceşti domni trebuie să reţină că eu nu sunt evreu şi deci nu am scris cartea ca un evreu. Ci ca un român. Şi m-am străduit să o scriu ca un Om. Iar din acest punct de vedere, convingerea mea este că şi evreii sunt oameni. Adică au şi ei umbre şi lumini. Eu nu i-am văzut pe evrei ca pe nişte fantoşe, ca pe nişte cifre sau ambalaje strălucitoare, i-am văzut ca fiinţe vii. Viaţa evreilor, cum se manifestă ea în arta spectacolului, asta m-a interesat înainte de toate, aşa cum acelaşi lucru îl interesase şi pe Eminescu atunci când a văzut la Iaşi primele spectacole evreieşti.

De ce n-au făcut până acum evreii domnului Boris o astfel de istorie? Cine i-a oprit? Nu o consideră demnă de ei, de ideea de evreu? Dar cum au lăsat evreii urme în teatru, film şi alte arte, nu a mai lăsat nimeni. Am trimis de la New York sute de articole în ţară despre contribuţia evreilor americani la arta lumii. Nici nu se poate imagina istoria Americii fără contribuţia lor. Eu sunt copleşit de galeriile evreilor din New York, de anticariatele evreieşti, de marile Târguri de artă organizate de ei. Despre ele am scris în volumul Fine Arts in America, editat în engleză, lansat la New York în trei galerii. Evreii care mi-au citit acest volum mi-au deschis toate uşile, am fost onorat de ei la superlativ.

Am venit fericit acasă să-mi prezint peste tot Compendiul evreiesc, să-l arăt la oameni, să-l dăruiesc prietenilor evrei, să-l lansez la târg. Şi uite receptare bolnavă ca la acest Borislav, cu tot felul de strâmbe, de glumiţe şchioapete, ceva meschin, agramat, cu cârlige de păduchios, de băgăcios, care se dă reprezentantul ovreimii, scrie şi vorbeşte în numele evreilor, al Tuturor evreilor! Netotul a ajuns să dea verdicte! Şi vrea să mă împingă la rele, mă suspectează de porniri barbare. Dar eu nu ştiu să urăsc. Dl. Boris vrea să mă înveţe cum să urăsc. Dar cum n-am învăţat până în ziua de azi, n-o să învăţ acum, la bătrâneţe. Eu nu-l cunosc, dar îl asigur că mi-e tare simpatic şi dacă mai aflu şi altele despre el, îl transform în personaj.

Să fie oare tabu “problema evreiască”? Un apanaj al unei rase? Dar cine nu-şi pune această problemă, nu se poate pretinde intelectual, om de cultură, Om. Şi în cartea mea, prin prisma artelor, fac o istorie a “problemei evreieşti”, trecând-o prin Eminescu, Caragiale, Nae Ionescu, Mihail Sebastian, Blaga, Eliade, Cioran, Celan, Preda şi mulţi alţii, evrei şi ne-evrei, dar mai ales prin realitatea de la faţa locului, din Israel, pe care am surprins-o în romanul Mesalina, din care reproduc în Compendiu câteva portrete evreieşti. Toţi marii intelectuali şi scriitori ai lumii, în frunte cu Sartre, şi-au pus această problemă. Numai Boris zice că nu e o problemă, e o problemuţă, nici nu mai trebuie pomenită! Să interzici să-ţi pui această problemă, este o crimă.

Nu credeam să existe o receptare atât de oarbă. Miopia, boală grea. Aş vrea să-mi arate nu o pagină, ci un rând măcar în care eu îi încondeiez intenţionat pe evrei. Să nu simtă atitudinea sinceră, pornirea curată care stă la baza acestui Compendiu? De ce te prefaci că nu înţelegi, monşer? De ce inventezi citate care nu există în carte? Ce urmăreşti, stimabile? Prost vânător. Într-un cogea arbore verde, cu o coroană măreaţă, el vede un pomuleţ cu frunzuliţe îngălbenite, pe care le vânează în draci.

E posibil să fie şi invidia, mi-a spus Teşu. E posibil, dar e ceva mai mult. Ce să fie? Care ar fi explicaţia unei taxări atât de nedrepte? Nu mă aşteptam ca evreii să-mi ridice o statuie pentru acest Compendiu de cultură evreiască, dar nici să mă arunce la Gheenă! În orice caz, sunt convins, am deja semne, că evreii adevăraţi nu sunt, n-au cum şi nu vor fi niciodată de părerea acestui Boris.

Şi acum explicaţia. Mă întreb, oare nu e vorba aici de o boală specific românească? Oare evreii din România nu seamănă cu ţara în care trăiesc? Ori aşa cum aici se fac filme ani-româneşti, piese de teatru anti-româneşti, o cultură anti-românească, de ce nu s-ar afla şi manifestări anti-evreieşti din partea unor evrei, cum este acest text troglodit al lui Boris, o mostră anti-evreiască (numai în Israel am mai întâlnit evrei români care îi urau pe evreii de acolo), oricum, el dovedeşte că unii evrei români trăiesc în acelaşi spirit destructiv şi miop ca activiştii populaţiei majoritare, adică întâmpină tot ceea ce e pozitiv, tot ceea ce e viu, cu sictir, cu anti-semitism. Diversionism ieftin, monşer. Iată o problemă evreiască la români, la evreii români, la Boris. Aici se observă un lucru, vă spun cu certitudine: evreii din America sunt foarte diferiţi de evreii din România.

Nu pun oare unii evrei români prea uşor, prea comod, o astfel de ştampilă urâtă, ofticată, pe tot ceea ce ei nu înţeleg? Teşu mi-a demonstrat că alde Boris, recte Ana Pauker, Teohari Georgescu, Chişinevschi, Nicolschi şi alţi fruntaşi comunişti nu au fost evrei, au fost Criminali. Când eşti criminal, nu mai contează că eşti rus, grec, turc sau român. Şi un criminal ca Ana Pauker nu a putut fi evreu. La fel se poate spune şi despre proşti. Prostul e prost, nu mai contează că e român sau evreu! Dar Boris e rus! Prostul nu are nici o culoare. E universal.

Grid-Modorcea Compediu-de-cultura-evreiascaDe aceea nu e bine să te pui cu “ei”. Ca atare, Teşu, ca să nu aibă de-a face cu alde Boris, m-a rugat să nu pun cartea incriminată, Compendiu de cultură evreiască, pe standul lui, la vânzare, “să nu vadă vreun tâmpit şi să le spună lor (aşa îi numea el, le spunea “ei” sau “lor”), uite, ce-am văzut, Modorcea ne înjură, iar Teşu sfidează comunitatea evreiască, îi pune cartea pe tejghea”! Dacă o personalitate ca el, un om ajuns la vârsta senectuţii (80 de ani), se fereşte, ca şi cum Boris ar fi şeful lui la Mossad, dacă recurge la asemenea precauţii sau paravane, vă daţi seama că e ceva putred în Danemarca! De ce dacă afli că unii evrei au prosperat în comunism (vezi lista lor pe Internet), ar fi o prejudecată? De ce dacă te ocupi de ce ceea ce e frumos, unii te bagă forţat în troaca politicii, politizează şi vrabia care mănâncă mălai? Oricum, nu e uşor să mori demn!

Aceşti alde Boris, categoric, nu sunt oameni liberi, care să trăiască fără prejudecăţi şi e mai mult ca sigur că unii de teapa lor au interzis să se reprezinte în Israel piesa Neguţătorul din Veneţia. Şi l-au numit pe Shakespeare anti-semit. Nu e nici o îndoială că Boris este un fel de Shylock al zilelor noastre. Cu el nu există decât o singură rezolvare, ca în cazul lui Shylock: să fie încreştinat!

Grid Modorcea

Spre edificare, puteti achizitiona cartea Compediu de cultura evreiasca, Editura: PALIMPSEST ( 2012 ), ISBN: 606-8478-04-3, de la Libraria Mihai Eminescu

Ziaristi Online

Print Friendly, PDF & Email

18 comments

  1. boris marian

    O carte parșivă de Grid Modorcea- Compendiu de cultură evreiască- Ed. Palimpsest-2012
    Pe Grid Modorcea îl cunoșteam oarecum din România. A plecat în 2010 în SUA, scârbit probabil de corupție, dar și de nerecunoașterea marilor sale merite în domeniul culturii. Până în ultimii ani a colaborat cu articole în ROMÂNIA MARE, iar acum îl numește pe VC Tudor idiot. Este o chestie de caracter. Parcă era colaborator și la SĂPTĂMÂNA lui Barbu, dar nu bag mâna în foc. Se declară un iubitor de iudaism, de evrei,dar există o vorbă – ferește-mă , Doamne, de prieteni, că de dușmani mă feresc și singur. A vizitat o lungă perioadă Israelul, nu vede decât chestii urâte, preia o vorbă spusă la întâmplare de Andrei Călărașu pe care îl poreclește Andrei Iepurașu ( Doamne, nu știe că acest om a supraviețuit Trenului Morții, ajungând printr-o minune a destinului la Călărași)- ”Evreii din Israel sunt răi!”. Îi place lui Modorcea afirmația aceasta spusă cu năduf de un om care mai și glumește uneori. Îi deplânge pe palestinieni ( are dreptul), consideră că evreii au adus comunismul( de ce nu?) , îi beștelește pe Volovici, Norman Manea, Oișteanu, Patapievici, Țurcanu, pe mulți alții care au îndrăznit să vorbească rău despre legionari, despre atașamentul lui Mircea Eliade la ideile Legiunii ( nimeni nu l-a acuzat pe Eliade de crime). Ba chiar face elogiul oricărei dictaturi, că este necesară uneori, de ex. în China( ce are subiectul cu obiectul? ) , de ce nu-l elogiază și pe Fuehrer , mult mă mir, dar nici nu se atinge de dictaturile din România. În loc de Khazari, spune cazaci care au trecut la mozaism ( halal cultură), îl citează din greu pe Teșu Solomovici , ba lăudându-l, ba aplicându-i corecții la fund, că e „ghișeftar”, mă rog. Nimeni nu poate nega valoarea lui Mircea Eliade, ca scriitor și istoric al religiilor, dar toți din jurul lui Eliade apar ca niște pitici, inclusiv bietul Sebastian, nici postum nu scapă de o palmă de la renumitul Modorcea. Pentru autor „problema evreiască” este crucială, orice intelectual ar fi obligat să se ocupe de această chestiune. A ce amintește această obsesie? Mai mult – evreii ar fi de vină că Hitler a ajuns la putere, tot ei sunt vinovați de Holocaust, etc. Nu mi s-a întâmplat să citesc atâtea aberații adunate într-un singur tom de 450 de pagini. Cine nu a fost antisemit înainte de a citi balivernele lui Modorcea, apoi are șansa de a deveni. Vorba evreului – așa prieteni să aibă dușmanii mei. Modorcea apelează și la articolele lui Eminescu, care într-un loc ar fi scris despre un actor de la teatrul evreiesc din Iași că „ne-a arătat un adevărat prototip de minte pe dos și netrebnicie”. Eminescu a scris multe articole, și mai bune și mai rele, că om era, dar asemenea citate nu fac bine posterității geniului literaturii, pe care îl cinstesc și evreii. Habar nu are că există o Istorie a Teatrului Evreiesc, scridsă de Israil Bercovici, în două ediții, și el, Modorcea ar dori „cel puțin o broșură pe această temă”. Multă carte are acest publicist cu o vechime de 40 de ani în domeniu. Nu înțelege nimic din piesa lui Shakespeare, „Neguțătorul din Veneția”, o dramă complexă, despre care s-au scris pagini edificatoare. Se laudă că așa zisa lui cultură ( a lui Modorcea) „este de natură evreiască”. Poftim! Că toți europenii, chiar și Eliade sunt „evrei”, prin gândirea lor ( altă bazaconie) . Biblia este mai mult Noul Testament, ce să mai vorbim de Biblia ebraică? Am mai auzit de asemenea afirmații, unii au cerut chiar interzicerea Vechiului Testament. Undeva se afirmă că „botul de jidan ar vrea să lingă o femeie de sus până jos”. Delir scabros. Despre un izraelian scrie că îl adulmeca pe Modorcea „cu nările-i fioroase”, Modorcea fiind în travesti, sub numele de Mesalina. El regretă că a venit în Israel, culmea, invitat de naivi prieteni. Știe el că Yahve nu este Dumnezeu. Asemenea afirmație este absolut identică tezelor Inchiziției din Evul Mediu. Peste tragedia de la 11 septembriee 2001 trece ca o pasăre în zbor, filosofând pe tema răului în lume. Este adevărat că nu tot ce scrie Modorcea este invenție, orice minciună trebuie să aibă și ambalaje acceptabile, el se întâlnește cu rabinul Efraim Guttman ( îi schimbă numele în Evelin), fiul rabinului care a scăpat de a fi ucis, după ce a fost împușcat de trei ori în timpul Pogromului de la București, scrie despere Paul Celan, multe alte aspecte cu totul credibile. Dar ce folos? Omul are o vână de neiubire față de o etnie pe care oricât s-ar lăuda, NU O IUBEȘTE. Pentru un om obiectiv nu există „problema evreiască” ca reper obligatoriu, ca obsesie, fiecare poate gândi cum dorește despre evrei sau poate să nici nu se gândească la ei. La Modorcea este valabil sloganul – ”Evreii sunt deștepți, am avut și eu un prieten evreu, de ar fi toți ca el”. Este și el un ziarist, dar caracterul , vai, este de cameleon.
    BORIS MARIAN

    Îmi place · · Distribuie · Nu mai urmări postarea · 7 noiembrie la 10:11 în Bucharest

    Văzută de 9

    Boris Mehr parcă aș scrie pt. pereți

    8 noiembrie la 09:59 · Îmi place..

    Boris Mehr

    Scrie un comentariu…

    .

    • eXpress

      |Author

      Dle Mehr, Dl Grid Modorcea nu a colaborat nici la Romania Mare nici la Saptamana. Deci va incepeti articolul de inferare scanteista nu cu una ci cu doua minciuni.
      Credem ca evreii, care sunt, si ei, oameni, nu-i asa?, nu semi-zei, supra-oameni sau sub-oameni, au si ei… maidanezii lor.
      Dvs. pare sa fiti unul dintre ei. Dl. Modorcea are dreptate, asadar. Meritati cel putin un… mars de-aici!

  2. boris marian

    Deci iudeofilul-iudeofag Grid Modorcea cere EUTANASIEREA unui evreu. Nu crede el în justiția română? Cât despre restul no comments,. prea multe prostii.

  3. Anonim

    In evenimentele din ianuarie 1941, la Bucuresti au murit de peste doua ori mai multi civili romani decit evrei. Deci de ce atunci sint numite ‘pogrom’?

    • Olevatik

      Faci statistica la cei ucisi ( daca o fi reala ) , de ce nu spui nimic de procentul evreilor atunci in cadrul populatiei Bucurestiului ????

      • Anonim

        @Olevatik:

        Daca proportia nu o considerati reala, nu mai are rost sa vorbim de statistica.

        Daca recurgem la statistica, proportia trebuie raportata la grupul tinta, nu la intreaga populatie a Bucurestiului.

  4. boris marian

    Hașdeu, Stere, Dobrogeanu Gherea s-au născut în fosta Rusie, ei și?Ce are sula cu prefectura? Mehr este redactor la revista REALITATEA EVREIASCA, am comunicat conducerii obștii evreilor din România poziția Dvs. Prostia se plătește, ca și xenofobia.

  5. boris marian

    MODORCEA A COLABORAT ȘI LA TRICOLORUL, CE MI-E TANDA, CE MI-E MANDA, UNDE ESTE MINCIUNA, NESTIMATE RESPONSABIL DE ACEASTĂ PUBLICAȚIE PE CARE O DEZONORAȚI APĂRÂND UN OM LIPSIT DE ONOARE, CULTURĂ ȘI SPIRIT CIVIC? OARE A TE NAȘTE ÎN RUSIA ÎNSEAMNĂ CĂ EȘTI MAIDANEZ SAU KAGHEBIST SAU SCÂNTEIST ȘI ALTE PROSTII? DE CÂND SE SPUNE ÎN PRESĂ marș de aici, maidanezule? NE AFLĂM PE UN MAIDAN SAU ÎNTR-O ȚARĂ MEMBRĂ A UE?

    • eXpress

      |Author

      Dle Mehr, am citit Tricolorul, un fost cotidian generalist acum disparut. In primul rand ar trebui sa va cereti scuze pentru cele (cel putin) doua minciuni ale Dvs despre dl Modorcea si apoi sa comentati. Asadar nu e vorba nici de Romania Mare (ziar de partid) si nici de Saptamana, cum sustineti fara jena. Dar trecem cu vederea peste procesul Dvs stalinist de intentie (de ce nu ati scris ca dl Modorcea a colaborat la “Romania literara”, de exemplu? Dl Manolescu este cuser?). Pentru Dvs, am citit Tricolorul, in care am gasit cronicile dlui Modorcea despre… filme, piese de teatru, premiere, carti, vernisaje, arta. Groaznic, nu? Acum intelegeti diferenta dintre minciunile Dvs si situatia reala? Daca nu, inseamna ca, intr-adevar, Dvs inainte de a fi evreu sunteti un scribulet maidanez. Sau invers?
      Totusi, o sa va subliniem ca dl Modorcea a cerut eutanasierea unui… maidanez. Dvs credeti ca e vorba de un evreu. Dl Modorcea a citat doar articolul “Cand un evreu e prost” de Tesu Solomovici.
      Daca Dvs va credeti maidanez, atunci ati ghicit, probabil: despe Dvs e vorba. Dl. Tesu spunea ca Ana Pauker nu a fost evreica, ci criminala. Nici dl. Mehr nu pare evreu, ci doar prost, cel putin asta intelegem noi ca a vrut sa spuna dl. Modorcea.
      Indemnul nostru ramane valabil.
      PS: Tot nu ne-ati lamurit: Evreii nu sunt oameni? Si, ca toti oamenii, nu pot fi printre ei si mincinosi, prosti, ticalosi, hoti, nemernici, jigodii, javre, maidanezi, etc, etc, etc?

      • boris marian

        mai bine prost, deși nu despre mine scrie Teșu, decât agresiv și rău intenționat., nestimate de la această publicație , eufemistic spus, neserioasă.

  6. Razvan Th.

    Tesu SOLOMOVICI: Cand un evreu e prost

    Se spune ca atunci cand un evreu e prost, e cel mai prost om din lume. Mai demult, Liviu Rotman a trimis ziarului ZIUA o replica referitoare la o corespondenta trimisa din Ierusalim de sussemnatul. Corespondenta facea cunoscut scandalul editorial al publicarii la Bucuresti a cartii despre Holocaust scrisa de cercetatorul ierusalimitean Jean Ancel. Intr-o lume deschisa si profund democratica, intre ale caror frontiere cu totii visam sa traim, povestea strict jurnalistica a controverselor provocate de actul editorial mi s-a parut atractiva. Nu i-am raspuns atunci lui Rotman, lasandu-l in plata Domnului. Tipul insa recidiveaza, ceea ce ma determina la o replica. Toata povestea pornise de la carturarii Zigu Ornea si Sergiu Singer, responsabili ai editurii “Hasefer”, care ii obiectau lui Ancel ca prea ar culpabiliza intregul popor roman in legatura cu tragedia Holocaustului. In plus, Singer il acuza pe Jean Ancel de “radicalism”, “de duritate” si “aroganta fata de romani”. Singer a acutizat conflictul, si in “batalia” pentru publicarea cartii lui Ancel au intrat in joc FCER, Ambasada Israelului la Bucuresti, Institutul “Yad Vashem” din Ierusalim si forte iudaice din strainatate. Singer a trimis o scrisoare la Ierusalim, dar oamenii de la “Yad Vashem” l-au pus pe Singer la punct cu severitate, sustinand manuscrisul lui Ancel. Presiunile au dat roade, cartea lui Ancel a aparut fara modificarile solicitate. Bizar, Rotman s-a lansat intr-o patimasa cruciada impotriva ZIUA si a corespondentului sau din Israel. Ulterior el a semnat si a facut sa circule prin Israel si in alte medii internationale perfida petitie in care patru jurnalisti ZIUA erau acuzati nefondat de antisemitism, xenofobie si chiar de legionarism.
    De multa vreme, Liviu Rotman isi semneaza foile scrise si se prezinta ca facand parte din corpul profesoral al Universitatii din Tel Aviv. Il acuz pe Liviu Rotman de impostura crasa: el n-a fost niciodata profesor la Universitatea din Tel Aviv si nu face parte din personalul sau academic. Alteori, el se impopotoneaza cu titulatura de director al Institutului de Cercetare a Diasporei. Rotman nu a fost vreodata director al unui asemenea Institut. Adevarul e ca el a trait din mila miliardarului evreu-italian Gorenstein-Goren care a creat la Universitatea din Tel Aviv “Centrul de Cercetari a Istoriei Evreilor din Romania”. Aici a lucrat ca asistent Liviu Rotman, pana ce miliardarul, enervat de impotenta sa stiintifica l-a aruncat afara. Abia atunci, s-a instalat Liviu Rotman in Romania unde si-a procurat, de pe sub tejghea, o patalama de profesor universitar.
    Omul a innebunit dupa ce am publicat in ZIUA demascarea fostului colonel de Securitate Iulian Sorin, cocotat in fruntea evreimii-romane si am publicat cele doua volume “Securitatea si Evreii”. Am socotit, in primul rand ca evreu, ca e o incompatibilitate cu democratia romaneasca si traditiile iudaice ca un fost ofiter superior al odiosului sistem represiv sa conduca destinele evreimii-romane. Ca ars a sarit Liviu Rotman intru apararea lui Iulian Sorin, dar grav este ca pe unde are sau nu are treburi, el continua sa improaste cu noroi in ZIUA si in sus-semnatul, acuzandu-ma, intre altele, nici mai mult nici mai putin, ca “aduc daune comunitatii de israelieni care au venit sa faca afaceri in Romania si innegresc imaginea Federatiei Comunitatilor Evreiesti din Romania”. Intoxicatie parsiva! Ma gandesc cata dreptate avea acad. Razvan Theodorescu sa spuna despre acest personaj ca “e zero ca istoric si c…. ca om”.

  7. boris marian

    Prietenul Grid Modorcea

    De ce am șters de pe Facebook toată povestea cu prietenul Grid Modorcea, care a apărut în JURNALISTIONLINE- express din 27 nov. 2013? Primul care mi-a reproșat postarea a fost Nicolae Munteanu, el este convins că eu l-aș urî pe fostul meu coleg de Posta Redacției din anii 60 a lui Geo Dumitrescu. Ne-am și cunoscut personal la pomenirea unui prieten comun. Ce să zic? Omul are 85 de cărți la activ ( oare? ), zeci de elogii și premii, are chipul unui biet suferind, dar s-a supărat că am scris o cronică ” O carte parșivă a lui Modorcea”, care așa și este, apărută la Palimpsest -2013- COMPENDIU DE CULTURĂ EVREIASCĂ. În două vorbe – el iubește pe evrei în totalitate, îi batjocorește pe îndelete pe cei mai apropiați lui, nu este antisemit, ci ignorant în multe, prefăcut, incoerent. Are și obsesii- evreii l-au adus pe Hitler, sunt zgârciți, răi. Dar simpatici de răi, etc. Grav este că în JURNALISTIONLINE, bietul Modorcera- Cotorcea ( o, Caragiale!) mă numește maidanez și cere eutanasierea grabnic a subsemnatului. De n-ar fi fost SOLUȚIA FINALĂ de la Wannsee, din 1942, aș fi râs. Nu este de râs, bănuiesc că fostul meu amic a fost luat cu pluta și dus la vale. Eu nu l-am atacat personal, ci am amintit de unele aberații, precum confuzia dintre Khazari și cazaci, multe altele. I-am spus lui Teșu Solomovici opinia mea, el ca un bun prieten, curat murdar, coane Teșu, i-a turnat totul în urechea lui Grid, nu știu de ce( din interese economice?). În concluzie, Grid cere deci exterminarea unor evrei ca mine. Aștept să vină Abadon exterminatorul. Îmi reproșează că m-am născut în URSS, era mai bine în Madagascar, că sunt deci agent sovietic, a amintit de Teohari Georgescu, curat român, căsătorit cu o evreică, pe mine m-a numit urmașul lui MEHR KHON ( aiurea, exista un activist Meir Kohn, nu se scrie Khon, iar eu nici nu-l cunosc) , aiureli de om cu mintea sclerozată. Îi văd chipul chinuit și mă prinde mila. Merită să fac caz de o carte care nici ca maculatură de reciclare nu prea este bună? Am șters postarea de pe Facebook, dar puteți citi JURNALISTIONLINE- EXPRESS, din 27 nov. a.c., care la un prim contact mi se pare cel puțin ciudată, un fel de RING netipărit.
    Numai bine, felicitări de Sf. Andrei și de 1 decembrie.
    BMM

  8. boris marian

    amicul Răzvan Th. se amestecă într-o chestiune care îl depășește . Repet, mai bine prost și maidanez decât agresiv și fără bun simț. Evreii sunt oameni ca oricare alții, întrebarea este chiar prostească. Iar a spune MARȘ, MAIDANEZULE seamănă cu o înjurătură. Nu mă cobor la asemenea limbaj.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Cod de verificare * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.