Semnal de alarma de la Pro Democratia - Neamt: Delictul de idei, prigoana și poliția politică ar putea reveni în actualitate ca in timpul Anei Pauker - Ziaristi OnlineZiaristi Online

Semnal de alarma de la Pro Democratia – Neamt: Delictul de idei, prigoana și poliția politică ar putea reveni în actualitate ca in timpul Anei Pauker

Mitropolia Moldovei si Bucovinei _ Parintele Justin Parvu - Cetatean de Onoare Baia SprieZiarul Ceahlaul informeaza: Delictul de idei, prigoana și poliția politică ar putea reveni în actualitate – acesta este mesajul unui comunicat prin care Pro Democrația Piatra Neamț trage un apăsat semnal de alarmă cu privire la modificări legislative care ar urma să reașeze reglementări legale existente.

Astfel, Cristian Savin, președintele Pro Democrația consideră că ”Principalele încercări de modificare a OUG 31/2002 reprezintă un pericol real pentru democraţia şi pacea socială din România”

Reîntoarcerea la ”democrația tip Ana Pauker”

”În acest moment în care încrederea în întreaga clasă politică este la cel mai scăzut nivel datorită numeroaselor cazuri de corupţie, imixtiune a politicului în justiţie şi a justiţiei în politic, frauduloasa gestionare a banului public şi a fondurilor europene, inconsecvenţa si nesinceritatea în declaraţii şi promisiuni electorale, a veni în faţa naţiunii cu un proiect de lege în spiritul politicii de stat promovate şi aplicate în România de personaje precum Ana Pauker, Alexandru Nicolschi şi alţii asemenea lor, este de natură să aducă foarte grave prejudicii democraţiei din România şi implicit păcii sociale din această ţară”, spune Pro Democrația.
Președintele ONG-ului amintit punctează câteva riscuri majore strecurate în preconizatele modificări legislative: “Imposibilitatea cuantificării juridice a noţiunilor precum <ură> <dispreţ> sau <incitare> şi a altor noţiuni interpretabile şi pline de echivoc folosite în textul  proiectului de lege conform cărora anumite exprimări de credinţă creştin ortodoxă, chiar şi a altor confesiuni creştine, ar putea fi considerate incitări la ură interetnică şi/sau interreligioasă, în condiţiile în care într-o societate democratică normele penale trebuie să fie limpezi, neechivoce şi de strictă interpretare, lasă loc la declanşarea unor persecuţii de aceeaşi gravitate dacă nu chiar mai grave ca cele petrecute în România anilor 50 împotriva creştinilor şi a altor persoane indezirabile pentru regimul comunist. Spre exemplu conform pct. 3 si 5  din textul proiectului de lege,  orice exprimare a unei credinţe creştine din care reiese că evreii au contribuit nedrept la răstignirea Lui Hristos , că judecata Sinedriului a fost mişelească şi nedreaptă, că poporul evreu s-a blestemat pe sine însuşi pentru sângele Lui Iisus Hristos pe nedrept vărsat,  ar putea fi considerate infracţiuni, şi s-ar impune scoaterea ei din Sfânta Scriptură, Sfânta tradiţie şi din Cult, ceea ce ar anula dreptul democratic la libertatea religioasă recunoscut de Constituţie şi de tratatele internaţionale la care România este parte. Aşadar acest proiect de lege este cel puţin neconstituţional.

Interzicerea cinstirii memoriei martirilor

“Prin interzicerea cinstirii memoriei unor persoane care au suferit ca eroi ai neamului dintre care unii chiar consideraţi sfinţi, în închisorile comuniste sau a unor persoane care au luptat cu arma în mână în rezistenţa anticomunistă, proiectul de lege vine să consfintească hotărârile judecătoreşti de condamnare politică din perioada comunistă a României, a unor persoane pentru pretins legionarism,  fără a se ţine cont dacă în realitate respectivele persoane condamnate au avut sau nu legatură cu Mişcarea Legionară. Chiar şi în timpurile noastre, într-o Românie stat membru UE care pretinde că respectă drepturile democratice ale omului, este inacceptabil să fie bagaţi la puşcărie foşti deţinuţi politici, aflaţi la o vârsta respectabilă care nu s-au dezis şi nu se dezic de crezul lor”, spune Cristian Savin.

Lege bună pentru un aparat represiv

“Având în vedere neclaritatea care dă foarte mult loc de echivoc, a normelor de incriminare cuprinse în proiectul de lege în discuţie chiar şi în actualitate, o astfel de lege dă posibilitatea unor foarte mari abuzuri din partea autorităţilor publice chemate să o aplice în sensul persecutării prin anchete penale şi condamnării pe nedrept, a unor persoane indezirabile sistemului după modelul pus în aplicare în România anilor 50. Relevantă pentru iminenţa acestui pericol este şi confuzia voită sau nevoită indusă de către Primul Ministru Victor-Viorel Ponta şi de către fostul ministru al culturii Daniel Barbu în acuzaţii de legionarism împotriva unor mişcări care cel mult puteau fi considerate ecologiste adică de centru stânga în caz că ar fi avut încărcătură politică. Dacă la acest nivel înalt de stat se poate vorbi cu asemenea uşurinţă despre aceste lucruri, cu lejeritate ne putem închipui dacă aplicarea unei astfel de legi ar ajunge pe mâinile şi minţile unui aparat represiv şi mai puţin instruit decât guvernanţii menţionaţi mai sus. Considerăm ca prin promovarea şi contribuţia la acest  proiect de lege s-au slujit interese contrarii intereselor naţionale adica intereselor poporului român suveran , majoritar creştin orthodox”, punctează Pro Democrația.

Liderul ONG-ului arată și ce și cine se ascunde în spatele proiectului de modificare a legislației: “Atragem atenţia opiniei publice că astfel cum reiese din expunerea de motive, contribuţia esenţială în conceperea acestui proiect de lege a avut-o Institutul Naţional pentru Studierea Holocaustului din România <Elie Wiesel> institut declarat de utilitate publică, deci subventionat din bani publici romanesti prin HG în mandatul Guvernului Năstase. Director al acestui ONG este domnul Alexandru Florian fiul lui Radu Florian un fost ideolog comunist, fost profesor de socialism ştiintific şi un factor important de promovare şi implementare a comunismului de tip bolşevic în România, a cărui muncă a fost continuată de catre fiul său Alexandru Florian prin orientarea activităţii organizaţiei amintite mai sus, în acţiuni de poliţie politică şi procese calomnioase intentate unor importante persoane persecutate pe vremea comunistă. Iar celor care numai erau în această viaţă, organizaţia condusă de acest domn le-a cerut interzicerea cinstirii memoriei (a se vedea demersurile institutului „Elie Wiesel” pentru retragerea statutului de cetăţean de onoare al Mun. Tg Ocna, lui Valeriu Gafencu şi respectiv retragerea titlului de cetăţean de onoare acordat post-mortem de Consiliul Local al oraşului Baia Sprie, Maramureş, părintelui Iustin PÂRVU, ctitorul Mănăstirii Petru Vodă din Neamţ)”.

Apucăturile comunismului autoritar

Pro Democrația Piatra Neamț cere tuturor parlamentarilor să respingă la vot noul proiect de lege: “Au trecut 23 de ani de la revoluţia din 1989 şi iată că atunci când am crezut că nu vom mai auzi de prigoane şi poliţie politică, că libertatea de exprimare nu va fi îngrădită, ultimele evenimente care s-au petrecut în România (a se vedea cazurile Roşia Montană, Pungeşti, şi acest proiect de lege) ne demonstrează ca sistemul şi apucăturile de tipul comunismului autoritar nu au dispărut. Cerem pe această cale ca acest proiect de lege anticonstituţional şi antidemocratic să beneficieze de vot negativ din partea fiecărui parlamentar român reprezentant al poporului român suveran şi ne rezervăm dreptul de a monitoriza şi informa opinia publică referitor la atitudinea şi votul fiecărui parlamentar român, în raport cu acest proiect de lege anticonstituţional şi antidemocratic”.

Daniel VINCA

Ziarul Ceahlaul

Sustine: Ziaristi Online

COMUNICATUL OFICIAL APD

Comunicat de presă

 

Principalele  încercări de modificare a OUG 31/2002 – un pericol real

pentru democraţia şi pacea socială din România

În acest moment în care încrederea în întreaga clasă politică este la cel mai scăzut nivel datorită numeroaselor cazuri de corupţie, imixtiune  a politicului în justiţie şi a justiţiei în politic, frauduloasa gestionare a banului public  şi a fondurilor europene, inconsecvenţa si nesinceritatea în declaraţii şi promisiuni electorale,  a veni în faţa naţiunii cu un proiect de lege în spiritul politicii de stat promovate şi aplicate în România de personaje precum Ana Pauker, Alexandru Nicolschi şi alţii asemenea lor, este de natură să aducă foarte grave prejudicii democraţiei din România şi implicit păcii sociale din această ţară. Punctăm următoarele riscuri majore:

I. Imposibilitatea cuantificării juridice a noţiunilor precum “ură” “dispreţ” sau “incitare” şi a altor noţiuni interpretabile şi pline de echivoc folosite în textul  proiectului de lege conform cărora anumite exprimări de credinţă creştin ortodoxă, chiar şi a altor confesiuni creştine, ar putea fi considerate incitări la ură interetnică şi/sau interreligioasă, în condiţiile în care într-o societate democratică normele penale trebuie să fie limpezi, neechivoce şi de strictă interpretare, lasă loc la declanşarea unor persecuţii de aceeaşi gravitate dacă nu chiar mai grave ca cele petrecute în România anilor 50 împotriva creştinilor şi a altor persoane indezirabile pentru regimul communist. Spre exemplu conform pct. 3 si 5  din textul proiectului de lege,  orice exprimare a unei credinţe creştine din care reiese că evreii au contribuit nedrept la răstignirea Lui Hristos , că judecata Sinedriului a fost mişelească şi nedreaptă, că poporul evreu s-a blestemat pe sine însuşi pentru sângele Lui Iisus Hristos pe nedrept vărsat,  ar putea fi considerate infracţiuni, şi s-ar impune scoaterea ei din Sfânta Scriptură, Sfânta tradiţie şi din Cult, ceea ce ar anula dreptul democratic la libertatea religioasă recunoscut de Constituţie şi de tratatele internaţionale la care România este parte. Aşadar acest proiect de lege este cel puţin neconstituţional.

II. Prin interzicerea cinstirii memoriei unor persoane care au suferit ca eroi ai neamului dintre care unii chiar consideraţi sfinţi, în închisorile comuniste sau a unor persoane care au luptat cu arma în mână în rezistenţa anticomunistă,  proiectul de lege vine să consfintească hotărârile judecătoreşti de condamnare politică din perioada comunistă a României, a unor persoane pentru pretins legionarism,  fără a se ţine cont dacă în realitate respectivele persoane condamnate au avut sau nu legatură cu Mişcarea Legionară. Chiar şi în timpurile noastre, într-o Românie stat membru UE care pretinde că respectă drepturile democratice ale omului,  este inacceptabil să fie bagaţi la puşcărie foşti deţinuţi politici, aflaţi la o vârsta respectabilă  care nu s-au dezis şi nu se dezic  de crezul lor.

III. Având în vedere neclaritatea care dă foarte mult loc de echivoc, a normelor de incriminare cuprinse în proiectul de lege în discuţie chiar şi în actualitate, o astfel de lege dă posibilitatea unor foarte mari abuzuri din partea autorităţilor publice chemate să o aplice în sensul persecutării prin anchete penale şi condamnării pe nedrept, a unor persoane indezirabile sistemului după modelul pus în aplicare în România anilor 50. Relevantă pentru iminenţa acestui pericol este şi confuzia voită sau nevoită indusă de către Primul Ministru Victor-Viorel Ponta şi de către fostul ministru al culturii Daniel Barbu în acuzaţii de legionarism împotriva unor mişcări care cel mult puteau fi considerate ecologiste adică de centru stânga în caz că ar fi avut încărcătură politică. Dacă la acest nivel înalt de stat se poate vorbi cu asemenea uşurinţă despre aceste  lucruri, cu lejeritate ne putem închipui dacă aplicarea unei astfel de  legi ar ajunge pe mâinile şi minţile unui aparat represiv şi mai puţin instruit decât guvernanţii menţionaţi mai sus. Considerăm ca prin promovarea şi contribuţia la acest  proiect de lege s-au slujit interese contrarii intereselor naţionale adica intereselor poporului român suveran , majoritar creştin ortodox.

Atragem atenţia opiniei publice că astfel cum reiese din expunerea de motive,  contribuţia esenţială în conceperea acestui proiect de lege a avut-o Institutul Naţional pentru Studierea Holocaustului din România „Elie Wiesel” institut declarat de utilitate publică, deci subventionat din bani publici romanesti prin HG în mandatul Guvernului Năstase. Director al acestui ONG este domnul Alexandru Florian fiul lui Radu Florian un fost ideolog comunist, fost profesor de socialism ştiintific şi un factor important de promovare şi implementare a comunismului de tip bolşevic în România, a cărui muncă a fost continuată de catre fiul său Alexandru Florian prin orientarea activităţii organizaţiei  amintite mai sus,  în acţiuni de poliţie politică şi procese calomnioase intentate unor importante persoane persecutate pe vremea comunistă. Iar celor care numai erau în această viaţă, organizaţia condusă de acest domn le-a cerut interzicerea cinstirii memoriei ( a se vedea demersurile institutului „Elie Wiesel” pentru retragerea statutului de cetăţean de onoare al Mun. Tg Ocna, lui Valeriu Gafencu şi respectiv retragerea titlului de cetăţean de onoare acordat post-mortem de Consiliul Local al oraşului Baia Sprie, Maramureş, părintelui Iustin PÂRVU, ctitorul Mănăstirii Petru Vodă din Neamţ).

Au trecut  23 de ani de la revoluţia din 1989 şi iată că atunci când am crezut că nu vom mai auzi de prigoane şi poliţie politică, că libertatea de exprimare nu va fi  îngrădită, ultimele evenimente care s-au petrecut în România ( a se vedea cazurile Roşia Montană, Pungeşti, Războieni, Piaţa Universităţii 2012 şi acest proiect de lege ) ne demonstrează ca sistemul şi apucăturile de tipul  comunismului  autoritar nu au dispărut.  Cerem pe această cale ca acest proiect de lege anticonstituţional şi antidemocratic să beneficieze de vot negativ din partea fiecărui parlamentar român reprezentant al poporului român suveran şi ne rezervăm dreptul de a monitoriza şi informa opinia publică referitor la atitudinea şi votul fiecărui parlamentar român, în raport cu acest proiect de lege anticonstituţional şi antidemocratic.

Misiunea Asociaţiei Pro Democraţia este de a întări democraţia la nivel naţional şi internaţional prin stimularea participării civice. Domeniile de interes ale Asociaţiei Pro Democraţia sunt: îmbunătăţirea relaţiei între alegători şi aleşi, corectitudinea procesului electoral, educaţia civică, participarea cetăţenilor la procesul de elaborare a politicilor publice, transparenţa instituţiilor publice şi controlul societăţii civile asupra acestora, respectarea drepturilor omului.

Textul proiectului de lege 724/2013 poate fi citit la adresa :

http://www.senat.ro/Legis/PDF/2013/13L724FG.pdf

şi expunere de motive a acestuia la urmatoarea adresă :

http://www.senat.ro/Legis/PDF/2013/13L724EM.pdf

sau cautati fisa proiectului de lege aici: http://www.senat.ro/legis/lista.aspx

Asociaţia Pro Democraţia – filiala Piatra Neamt

Facebook Page

Pentru mai multe detalii contactaţi:
Cristian SAVIN – Preşedinte filiala Piatra Neamt
Vicepresedinte CC al APD
Mobil :0744592554

 

Print Friendly, PDF & Email

1 comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Cod de verificare * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.