În situația în care opinia publică la nivel global și comunitatea internațională consideră terorismul ca fiind una din principalele probleme ale lumii și-și asumă angajamente specifice pentru a combate acest fenomen amenințător, precum elaborarea și adoptarea recentei Rezoluții a Adunării Generale a ONU pentru o lume fără violență și pentru combaterea extremismului, unele state europene au făcut demersuri sau sunt pe punctul de a primi gruparea teroristă ”Mojahedin-e Khalq” (MEK). Aceste demersuri nu schimbă caracterul terorist al grupării în cauză, iar utilizarea terorismului ca instrument, pe lângă faptul că reprezintă o încălcare a obligațiilor internaționale, este și o acțiune periculoasă care poate slăbi pacea și securitatea internațională.
Pe de o parte, relocarea grupării teroriste MEK în unele dintre țările europene ar putea avea consecințe grave în ceea ce privește securitatea cetățenilor europeni. Pentru o mai bună înțelegere a acestei amenințări, trebuie cercetat cu atenție trecutul prezenței neoficiale a acestei grupări într-unele dintre țările europene. Prezența neoficială din ultimii ani a acestei grupări teroriste pe pământ european a fost cauza unor experiențe amare penrtu unii cetățeni europeni, în acest sens putând fi date ca exemplu săvârșirea de infracțiuni economice de tipul spălării de bani, precum ș săvârșirea de atentate teroriste, trafic de persoane și multe alte acte criminale. Este evident că, dacă această grupare teroristă va avea o prezență mai activă în țările europene, atunci ne putem aștepta la o sporire a numărului de fapte penale și acte teroriste din partea MEK.
Fără îndoială, generalizarea acestui tip de experiențe amare la nivelul Europei va crea condiții grele pentru cetățenii din acest spațiu, iar guvernanții europeni, în fiecare zi, vor fi martorii unor incidente care vor pune în pericol siguranța popoarelor lor.
Poate atunci, oamenii din aceste țări vor dori să compare noile condiții provocate de gruparea teroristă MEK cu condiția și experiențele poporului irakian. În realitate, transferul membrilor acestei facțiuni din zona plină de limitări a deșertului din Irak în mediul din Europa, nu inseamnă altceva decât extinderea zonei și libertății de mișcare a MEK pentru săvârșirea de atentate teroriste și de alte infracțiuni.
Cu alte cuvinte, este vorba despre un subiect care va deveni, în viitor, principala problemă cu care se vor confrunta guvernanții europeni, subiect care va ridica și o întrebare din partea cetățenilor europeni, și anume: pe ce bază și pentru ce interese guvernanții lor au autorizat prezența și activitățile teroriste ale unei grupări care, potrivit dosarului său, a ucis douăsprezece mii de cetățeni iranieni, la care se adaugă asasinarea și represiunea a altor cîteva mii de cetățeni irakieni, kurzi și șiiți, în timpul lui Saddam Hussein.
Republica Islamică Iran trage un puternic semnal de alarmă atât cu privire la transformarea unor țări europene în adăposturi pentru teroriști, cât și la riscurile și pericolele acestei acțiuni asupra siguranței comuntății europene, subliniind că eventualul demers iresponsabil al unora dintre statele europene nu va anula răspunderea acestor țări în menținerea securității cetățenilor iranieni rezidenți în Europa și a bunurilor aparținând Republicii Islamice Iran, în fața oricărui tip de acțiuni violente și teroriste ale grupării teroriste MEK pe pământul Europei. Trebuie menționat și faptul că, pe lângă caracterul terorist al grupării MEK și crimelor săvârșite de membrii săi în Iran și în alte zone ale lumii, eventuala primire a acestei grupări de către orice țară, va avea și un impact semnificativ asupra relațiilor bilaterale ale Iranului cu țara în cauză.
Ambasada Republicii Islamice Iran
Sursa: Ziaristi Online
Pingback: “Emiratele Occidentale Unite”. FOTO: “Je suis Charlie! Mais non, je suis Charlie!”-publicat de Victor RONCEA in Ziaristi Online- RadioMetafora.ro