Moralitatea pastorului reformat Laszlo Tokes fata de fosta amanta. Spurcarea Stelei Romaniei. Noi file la Dosarul facut uitat de Traian Basescu - Ziaristi OnlineZiaristi Online

Moralitatea pastorului reformat Laszlo Tokes fata de fosta amanta. Spurcarea Stelei Romaniei. Noi file la Dosarul facut uitat de Traian Basescu

Laszlo Tokes cu noua nevasta Lévay Tünde
Laszlo Tokes la Cotroceni cu Traian BasescuPovestea păcătoasă de amor dintre Tőkés László- slujbașul lui Dumnezeu și fosta amantă Lévay Tünde convertită în mod reformator, fiind “cu burta la gură”, în cea de a doua nevastă

După revoluția din decembrie 1989 Tőkés László s-a complăcut în a se denumi cu obstinație ca fiind conducător bisericesc și discipol al Domnului, având o ”răspundere extraordinar de mare”, conștient de faptul că Dumnezeu îi va ”intenta o judecată” și îl va trage la răspundere pentru neglijențele sale.
De nenumărate ori a repetat cu obstinație una din tezele importante ale crezului reformat, citând din Biblie:
”Să vă dezbrăcați de omul vechi care se strică după poftele înșelătoare și să vă înnoiți în duhul minții voastre și să vă îmbrăcați în omul cel nou, făcut după chipul lui Dumnezeu de o neprihănire și sfințenie pe care o dă adevărul”.
”De aceea lăsați-vă de minciună; fiecare dintre voi să spună aproapelui său adevărul, pentru că suntem mădulare unii altora” (Ef. 4.22-25).
Tot Tőkés László teoretiza:
«Catehismul din Heidelberg formulează ideea și mai ”radical”: omorâți-l pe omul vechi și reînnoiți-vă într-un om nou”».
Aceasta este frazeologia cuvioasă după care chipurile se ghidează preotul imoral Tőkés László.
Trebuie să ne dezbărăm de atitudinea și faptele omului vechi”, țipa el, de fiecare dată când avea ocazia.

Această dezbărare și dezbrăcare nu a fost luată în serios decât literar, pentru-că de fiecare dată când a făcut sex în afara căsătoriei s-a dezbrăcat de haine, sau măcar și-a dat jos pantalonii.

În schimb deși el predica reînnoirea într-un om nou, făcut după chipul lui Dumnezeu de o neprihănire și sfințenie pe care o dă adevărul, el se transforma an după an, pe măsură ce îmbătrânea și imoralitatea lui era îmbâcsită de nenumăratele adultere comise, într-un cleric înconjurat de minciună și promiscuitate, minciună pe care a dorit să o ascundă de ochii lumi sub pretextul ”sfințeniei vieții personale”, sub pretextul respectării dreptului la viață privată, drept pe care toată lumea știe că acesta l-a pierdut după ce s-a transformat într-o persoană publică, cleric important, ulterior reconvertit la politică prin funcția sa de europarlamentar, ajuns la un moment dat datorită unor jocuri de culise și unei conjuncturi favorabile, chiar vicepreședinte al parlamentului european.
De aceea mare mi-a fost bucuria când am citit anunțul oficial postat la data de 30 decembrie 2013, pe Facebook, de biroul de presă al preotului imoral Tőkés László.
„Cu ocazia căsătoriei celebrate pe 28 decembrie 2013 între europarlamentarul ardelean Tőkés László și profesoara de muzică Lévay Tünde le dorim multă bucurie și să aibă împreună o viață de familie liniștită și pașnică binecuvântată de Dumnezeu.
Personalul rețelei de birouri al lui Tőkés László.”
Cei drept, secuiul mărunțel care a postat mesajul respectiv în numele tuturor celor care papă o bucată de pâine din politica demagogică a ilustrului preot nu a făcut-o de bunăvoie ci forțat de un articol de pe portalul maszol.ro care anunțase fericitul eveniment în premieră cu 24 de ore înainte.
Numele profesoarei de muzică Lévay Tünde a mai fost vehiculat cu ocazia divorțului de fosta soție Joó Edith și a apărut și în cartea ”Nu ne duce pe noi în ispită”, scrisă de jurnalistul Andressew Ivan, apărută la Budapesta în primăvara anului 2012.
În cartea lui Andrassew Ivan ”Ne vígy minket a kísértésbe”  la paginile 88-92, iată ce spunea fosta soție Joó Edith: ”Trecând în revistă ultimii 20 de ani, pentru mine este foarte clar că această căsătorie a noastră a început să se destrame după 1989, deoarece succesul pe plan mondial te-a amețit și ți-ai pierdut simțul realității.
Atât am fost de nefolositoare încât nici la spital nu ai venit atunci când am născut. Oare și cu Lévay ai fi făcut acest lucru? (Strașnică premoniție luând în considerare că la mijlocul lui februarie 2014 Lévay i-a născut un băiat lui Tőkés care, pe lângă lansarea unei cărțulii la Budapesta, a dat o fugă și la maternitate pentru a-și vedea noul odor pe nume Apornak )Desigur că nu, deoarece ai fugit după ea, îți era dor, mai mult chiar îi păstrezi cu sfințenie amintirea  între prețuitele tale acte și fotografii ale mamei tale. Asta trădează multe despre voi! În lumina aceasta pot să-mi închipui câtă repulsie ai în privința mea, care am fost un obstacol obiectiv în calea ”adevăratei” iubiri. Crezi, nu crezi, am fost stupefiată când, în timp ce dădeam cu aspiratorul,  am găsit scrisoarea ta adresată lui Tünde ………
Îți aduc aminte că de nenumărate ori s-a întâmplat când mergeam amândoi spre Budapesta sau Hévíz ca să taci apăsător și priveai podeaua, îți fumai țigareta, nu mi-a trebuit prea multă fantezie feminină ca să-mi dau seama că te plictisește persoana mea.
Exemplu concret, la inaugurarea băilor Sf. Kristof, unde 2 zile m-ai ocolit și ai găsit tot felul de obiecții. Și pentru cine s-a întâmplat acest lucru. Păi pentru iubirea ta, pentru Lévay deoarece zilnic erai în legătură telefonică cu ea. După două săptămâni, pe 18 martie pe nepusă masă te-am așteptat la aeroport, tu te-ai urcat în mașină și ai vorbit prelungit la telefon. După aceea m-ai trimis cu alde Dávidházi la restaurant și tu ai plecat în piața Franc Liszt și foarte târziu ni te-ai alăturat arțăgos și răzbunător. A doua zi de dimineața m-ai expediat din casă spunând că îți vin musafiri. În scrisoarea scrisă lui Tünde apare că îți dorește o întoarcere acasă norocoasă din Stockholm pe 17 martie. ”Primirea pe care mi-ai făcut-o pe 18 martie era deja înjositoare.” Întreb eu pe bună dreptate, când și unde te-a primit Tünde deoarece eu te-am așteptat în aceea după amiază la aeroport. În mod evident se poate deduce că v-ați întâlnit, deci te-a așteptat în oraș. Cum este posibil așa ceva? EȘTI IMORAL!
…….. Știu că cu mare drag m-ai curăța, dar nu o faci , nu datorită  copiilor, ci pentru-că sunt măcar tot atât de puternică ca și tine. Și acest lucru îți cauzează suferințele, pentru-că nu mă poți mătura din calea ta. Adu-ți aminte că cu o lună înainte ai spus că mă înjunghii chiar și dacă ajungi la pușcărie. Din partea ta asta este o aniversare așa cum se cuvine a aniversării a douăzeci de ani de la revoluția din Timișoara!
Oradea 25 septembrie 2008”
Faptul că Tőkés László a avut o relație de dragoste cu amanta sa Lévay Tünde încă din anul 2000  reiese și dintr-o notă  datată 23 august 2002 publicată în carte la pagina 112.
”- Acum, în ceea ce privește pe Levay Tünde eu sunt de părere că aceasta este o relație non-maritală care durează de aproximativ doi ani, au fost de multe ori împreună în Budapesta, de exemplu, anul trecut, în 19 octombrie, în 26 iulie trecut în tabăra de Tușnad, în prezent în mai de ziua Mamei, când nici măcar nu a telefonat acasă, darămite să mă felicite (Târgu Secuiesc),  în iulie 22 din nou la Tușnad.
– În mod concret am la cunoștință că ea s-a mutat la Budapesta  pentru a munci un an.
– După mine această relație nu a  încetat, la Budapesta ea continua chiar mai liber pentru-că László săptămânal sau la zece zile merge pentru o zi, două acolo.
– Dacă László continuă să nege ceea ce a făcut, nu regretă, nu cere iertare, și nu promite în fața unor martori că  termină acest lucru, o să introduc acțiune de divorț pentru adulter.
Eu m-am străduit  să-l conving la o atitudine mai bună, el ar trece peste cele întâmplate ca și cum nimic nu s-a fi întâmplat și am convingerea  că ar continua această viață duplicitară. Consider că am dreptul la o relație conjugală cu drepturi depline pe care să nu trebuiască să o împart cu o femeie cu 27-30 (?) de ani mai în vârstă cu 27-30 de ani ca soțul meu.”
Într-o altă scrisoare din 27 aprilie 2004 (publicată în paginile 113-116 din aceeași carte)  doamna Joó Edith își arată durerea și de ce nu și gelozia pe Lévay Tünde, prezentând o imagine dezolantă a căsniciei lor și modul lipsit de bun simț în care se raportează la ea Tőkés László:  ”Cât de mult dispreț este există în cuvintele tale! Și acest lucru se întâmplă de ani de zile, iar familia ta este bombardată cu acest resentiment în ceea ce mă privește. Acum înțeleg de ce m-ai schimbat cu Lévay Tünde, căci ea s-a ridicat la înălțimea stelei tale. Și, desigur, ea este cu 24 ani mai tânără decât tine….. László, ești un om haotic și obositor, regret din inimă că bărbatul meu nu este un mic cetățean plictisitor. Genialitatea ta trăită de aproape mă deprimă, recunosc, că privită de la distanță, din partea femeii tale Lévay Tünde, poate să pară încurajatoare și demnă de invidiat. Dar doar distanța face posibilă această iluzie optică.”
În cartea lui Andrassew Ivan Ne vígy minket a kísértésbe la pagina 49  doamna Joó Edith  spune: ”Pare de necrezut că ani la rândul de ziua mamelor nu m-a felicitat în pofida faptului că în aceea zi, în general avea slujbă la biserica Oradea-Olosig, unde felicita mamele. Așa considera că nu merit (ea fiind mama a trei copii foarte frumoși-notă AAD). La 5 mai 2002 a petrecut ziua mamelor la liceul teologic reformat din Târgu Secuiesc, acolo unde profesa Lévay Tünde”dragostea” lui de atunci, aproape de vârstă cu fiică-sa.
E o comportare acceptabilă din partea unui preot-episcop?”
În cartea lui Andrassew Ivan Ne vígy minket a kísértésbe  la pagina 87 apare  scrisoarea de dragoste al lui Tőkés către amanta sa de atunci Lévay  Tünde:
“Îmi spui că sunt prea insistent. SMS-ul pe care mi l-ai trimis pe 8 martie cerea răspuns. În rândurile pe care mi le-ai trimis pe 17 martie, când m-am întors, îmi urai «Bine ai venit» și, cu toate acestea, primirea pe care mi-ai oferit-o pe 18 martie a fost chiar degradantă. Dacă tu nu mă sunai din când în când, nici eu nu te-aș fi sunat. Întotdeauna am așteptat de la tine să fii sinceră, dar constat că nu poți”, îi spunea Tőkés tinerei, încercând să-și justifice scrisoarea prin faptul că aceasta nu i-a dat ocazia să lămurească problemele dintre ei și, în consecință, a simțit nevoia să le aștearnă pe hârtie, pentru a-și “liniști zbuciumul sufletesc”.
“Tűnde nu se desparte în felul acesta de Csongor”, îi reproșa Tőkés, cu trimitere la poemul dramatic “Csongor şi Tűnde” al poetului maghiar Vörösmarty Mihály.
Și în declarația din 23 februarie 2011, la procesul de divorț  Joó Edith declară următoarele:
 ”Lévay Tünde,  e o fostă studentă, care e cu 24 de ani mai tânără decât el și i-a  fost amantă între 2000-2002. În 2001 l-a însoțit  în voiajul din America împreună cu corul Universității Partium.  Povestea lor de dragoste a ajuns la cunoștința mea în 2002. El avea locuință la Budapesta unde ducea cu regularitate femei tinere.”
Cunoscând cât de mare a fost iubirea dintre preotul imoral și amantă, m-am bucurat foarte mult văzând anunțul cu căsătoria celor doi amorezi.
În sfârșit ! mi-am zis, i-a venit mintea la cap preotului imoral și s-a așezat la casa lui, intrând din nou în rândul lumii.
Dar bucuria mea a fost de scurtă durată căci o mică aluzie strecurată la data de 30 decembrie 2013, de portalul maszol.ro spunea că proaspăta nevestică ar fi însărcinată.
Cum? (La propriu atât în română cât și în engleza erotică)
Tradiția cutumiară și religioasă multimilenară ne arată că după ce un cavaler, fie el mai tânăr sau mai ofilit, așa cam pe la vreo 62 de ani, cât are proaspătul însurățel, după ce îi cade cu tronc o femeie, amețit de calitățile acesteia, care o fac femeia perfectă pentru întemeierea unei familii, o curtează asiduu pentru ai arăta ce alegere bună face și după o logodnă fie ea și foarte scurtă o cere în căsătorie. După aceea se merge la biserică pentru a cere binecuvântarea lui Dumnezeu și se face acel legământ sacru cu ”la bine și la rău până ce moartea ne va despărți”. Urmează apoi petrecerea cu cei apropiați și abia apoi bine-cunoscuta noapte a nunții, în care proaspeții însurăței se cunosc pentru prima oară trupește și se împreunează.
Așa este firesc și după voia lui Dumnezeu, spun în cor toți preoții, indiferent de ramura religioasă de care aparțin în marea familie a lui Isus. Iar Tőkés László, în calitatea lui de preot de Oradea-Olosig, și de fost episcop al Eparhiei Reformate de pe lângă Piatra Craiului este unul dintre cei care ar trebui să propovăduiască acest lucru și mai ales să dea un exemplu personal.
Oare știința să fi progresat atât de mult încât la nici 32 ore de la noaptea nunții cei din presă să fi putut afirma că proaspăta soție a preotului imoral Tőkés László este însărcinată?
Să fi având soțioara implantat vreun nano-cip medical wireless din generația anilor 2100 care să urmărească traseul acelui spermatozoid care și-a atins ținta chiar din noaptea nunții?
Misterul a fost lămurit chiar din următoarea frază din articol care anunța că proaspăta soție are o sarcină foarte evoluată, emițând și ideea că aceasta ar naște în februarie 2014.
Aha! Deci al patrulea copil al preotului a fost conceput la sfârșitul lunii mai, când proaspăta soție încă mai era căsătorită cu fostul ei soț, ziaristul Kristály Lehel, cu care are și doi copii.
De altfel doamna Tünde Lehel (Lévay) când a văzut că nu-i vine ciclul a dat fuguța la școala la care lucrează (Fáy András Református Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola) și i-a spus directorului de acolo că va părăsi locul de muncă astfel încât acesta a fost nevoit încă din iulie 2013 să treacă pe situl școlii un anunț de angajare a unei noi profesoare de muzică. Dar la cât nesemnificativă e școala nici măcar în decembrie 2013 postul nu se ocupase.
Deci să recapitulăm: un preot divorțat concepe în afara căsătoriei un copil cu o femeie măritată care ulterior divorțează și pe care o ia de nevastă chiar înainte de a-i veni sorocul. Un scenariu rupt parcă dintr-o ficțiune reformatoare, dar care ”a prins” realitate în biserica reformată maghiară din România. Această adevărată saga sexuală are ca personaj principal pe ilustrul preot reformat Tőkés László.
Oare preotul reformat Ács Miklós din Gomba (Ungaria) ce o fi pilduit la cununie? Și-a putut lua ochii de la burtoiul proaspetei mirese și de la rânjetul-rictus al ilustrului coleg prelat, ca să pilduiască din Biblie? Să vorbească de virtuți religioase, de urarea ca în viitor proaspăta familie să fie binecuvântată de un copilaș în cadrul acestei noi căsătorii. Încercați să vă închipuiți această imagine plină de har dumnezeiesc desfășurată departe de ochii lumii într-o minusculă parohie de la capătul lumii.
Oare Tőkés László a purtat salopeta de preot (căci în asta a transformat el mantia preoțească)?
A mai purtat biblia în mână ceremonios și a vorbit de sus din amvon, rar, apăsat și grav despre Dumnezeu și misiunea poporului maghiar decimată de diverse tipuri de genocid în această lume atât de crudă pentru neamul său?
Oare cuvântul lui Dumnezeu trebuit rostit și privit numai din prisma unui naționalism exacerbat?
Oare viața de zi cu zi sau mai bine zis viața privată după care atât de mult încearcă să își ascundă fărădelegile morale, nu trebuie privită de preotul reformat Tőkés László tot din prisma bibliei?
Răspunsul pe care l-a dat preotul imoral avea să vină câteva săptămâni mai târziu, într-un mod indirect într-un interviu dat săptămânalului Heti Válasz din Ungaria.
Trecu și anul nou și la prima conferință de presă desfășurată pe 07 ianuarie 2014, Tőkés László a fost confruntat de ziariști în legătură cu noua sa situație maritală.
Astfel pe portalul săptămânalului Bihoreanul acesta a declarat ”La An Nou, m-am gândit la o viață nouă. Voi fi din nou tată…” Când ziariștii au încercat să afle mai multe, Szilágyi Zsolt șeful de cabinet al lui Tőkés a cerut ziariștilor să respecte ”sfințenia vieții private”. De fapt șeful de cabinet preluase o expresie a preotului imoral care se referea la respectarea dreptului la viață privată, analogia cu sfințenia fiind extrem de nefericită în acest caz.
Și a venit și momentul marelui interviu care urma să prezinte opiniei publice maghiare adevărul privit din punctul lui Tőkés László.
Articolul din Heti Válasz a apărut la data de 16 ianuarie 2014 și întrebările au fost puse de domnul Ablonczy Bálint.
”- La sfârșitul anului trecut, ați luat-o de soție pe profesoara de muzică Lévay Tünde iar cât de curând vi se va naște și un copil. Ați încheiat-o definitiv cu viața de dinainte ?
O căsătorie și sosirea unui copil este întotdeauna un lucru plăcut , dar, din păcate s-a încheiat o căsătorie, mai mult chiar, și noua mea parteneră este o femeie divorțată. Pe vremuri împreună cu fosta mea soție am luptat împreună, într-o situație dificilă la Timișoara. Sunt recunoscător că m-a susținut și a stat de partea mea, dar acum amândoi trebuie să o luăm de la capăt.
Desigur, la vârsta mea, de  peste șaizeci de ani acest lucru nu este atât de ușor .
– Înainte de 2010, în timpul divorțului, au ieșit la lumină acuze grave de infidelitate și de teroare psihologică și totuși nu ați făcut declarații. De ce?
–  Una din cele mai  populare metode ale infamului serviciu secret român, Securitatea, a fost denigrarea vieții private, de aceea oamenii vorbesc atât de greu despre acest lucru. Îmi este sufletul trist fiindcă în ultimii patru ani, din momentul despărțirii concrete se desfășoară împotriva mea o campanie de defăimare. E greu de suportat faptul că mulți amestecă politica cu viața privată și politicianul cu oamenii de rând. Doar prin evitarea declarațiilor am putut oarecum să-mi protejez copii și soția.
– În epistola întâia către Timotei a Apostolului Pavel despre episcop scrie așa: „ Căci dacă nu știe cineva să-și rânduiască propria lui casă, cum va purta grijă de Biserica lui Dumnezeu?” Motivația dumneavoastră morală care pune accentul pe omul politic este aceea că ați fost vreme de aproape douăzeci de ani episcop al bisericii reformate, de aceea viața privată este și o chestiune de credibilitate.
– Nu este o coincidență faptul că în Biserica Catolică celibatul și instituția preoției au fost incluse în lista de sacramente. Viața privată reprezintă o sursă de tensiune constantă în viața celui care, supus greșelii,  își asumă responsabilitatea de a sluji biserica. Acest lucru îl știu și dușmanii noștri care au încercat în calitatea mea de preot să mă distrugă din punct de vedere moral. Problemele de conștiință va trebui să mi le rezolv în fața lui Dumnezeu.
Ridicându-mă deasupra tensiunilor a trebuit să-mi continuu misiunea în așa fel încât să nu fiu clintit nici de conflictul real ce s-a ivit între mine și fosta soție și nici de atacurile venite din exterior. Simt că am reușit în mare măsură să-mi îndeplinesc misiunea și am putut să-mi continuu în mod necontenit aceea luptă pe care am început-o acum un sfert de secol.
 Există ceva ce regretați sau ați face altfel?
– Pentru mine, căsătoria este o legătură sacră și veșnică în pofida faptului că nu am reușit împreună cu fosta soție să ne salvăm relația.
Acuma am primit o nouă șansă.”
Articolul din Heti Válasz este opera unei persoane înfipte în Biserica reformată maghiară. Dl. Ablonczy Bálint este el însuși un așa zis cleric. Ce să mai spui?
Litera există dar nu și spiritul, că de fapte ce să mai vorbim.
Cu timpul, Biserica Reformată, s-a secularizat enorm astfel că deși manualele de etică reformată stigmatizează divorțul, se găsesc deja și între ierarhi bărbați hirotonisiți care sunt divorțați – și recăsătoriți.
Prin 1994, atunci când a avut un conflict cu Uniunea Mondială Reformată Tőkés nu a ezitat să-i numească pe frații din Occident  «”slujbașii” reformați occidentali ai credinței noastre »
Asta în timp ce Tőkés practică un formalism gol lipsit de substanță, în care religiozitatea a devenit o tradiție populară goală și care a făcut în așa fel încât diferența dintre un cleric, fost conducător de biserică și omul de rând să fie nesemnificativă, ba chiar omul de rând să fie infinitezimal mai apropiat de valorile lui Dumnezeu decât acesta.
Ca un veritabil ”slujbaș” al bisericii reformate maghiare nu a făcut altceva decât să arunce în stânga dar mai ales spre dreapta un torent de cuvinte religioase și să canalizeze frustrările naționalist revizioniste înspre propria persoană pentru a-și construi o imagine de lider religios și politic.
Și cu ce a plătit acest prelat – slujbaș pentru fărădelegile sale imorale din timpul primei căsătorii? Cu o amendă de 500 de lei (și aceea neplătită probabil) și cu o mustrare pentru că ”conduita învinuitului Tőkés László a produs poticnire pentru cei din jur, cauzând atingere moralei și bunului simț.”
Pentru dezmățul imoral ce a urmat până la căsătoria în taină și în grabă cu una din fostele amante rămasă însărcinată și care l-a născut pe fiul lor Apornak, în grandomania sa cea mare dă cu flit tuturor, blufând fără nici o urmă de remușcare sau regret că ”Problemele de conștiință va trebui să mi le rezolv în fața lui Dumnezeu.”
Care conștiință nene?
Print Friendly, PDF & Email

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Cod de verificare * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.