Antisemitismul vânat de amatori nu produce decît zgomot şi resentimente
Alţi antisemiţi din raportul lui Katz (III)
Eminescologul Constantin Barbu, la antisemiţi pentru o constatare ştiinţifică
Dacă este ceva cu adevărat revoltător în Raportul lui Maximilian Katz, în numele MCA, este includerea scriitorului Constantin Barbu pe lista „antisemiţilor” din simplu motiv că lămureşte, în urma unor cercetări de decenii, chestiunea antisemitismului de care este acuzat Mihai Eminescu!
Ce nu ştie Katz este că, în domeniul eminescologiei, Constantin Barbu nu este oricine, ca să-şi permită astfel de etichetări la adresa lui. Timp de aproape patru decenii, Constantin Barbu a studiat tot ce ţine de viaţa şi opera lui Eminescu, fiind autorul ediţiei „Codul invers”, în 20 de volume, în care sînt publicate toate documentele importante referitoare la marele nostru scriitor. Este, cu alte cuvinte, îndreptăţit să facă orice observaţii rezultate dintr-o astfel de cercetare.
De altfel, chiar Raportul lui Katz consemnează ca „acţiune antisemită” un fragment dintr-un interviu, în care Constantin Barbu justifică tocmai faptul că Eminescu nu a fost antisemit! Iată pasajul din interviul apărut în „Cuvîntul libertăţii”, citat în Raport: „Eminescu este viu, extrem de viu fiindcă geniul său este unul historial, el ghicind „enigma vieţii”. N-am vrut să spun până acum, dar toţi cei nouă agenţi străini care au produs rapoarte împotriva lui Eminescu sunt evrei unguri şi evrei austrieci. Toată povestea stupidă cu antisemitismul lui Eminescu aici trebuie căutată. Este un lucru gingaş pe care va trebui să-l lămuresc. De ce nimeni nu spune că Eminescu a studiat caldeana cu marele profesor Petermann? De ce uită detractorii lui Eminescu faptul că geniul nostru a avut la Viena şi Berlin mari profesori evrei? Eu am publicat în Biblioteca Eminescu aproape toate cursurile pe care Eminescu le-a urmat la Viena şi Berlin cu o seamă de celebri profesori de origine evreiască. Detractorii lui Eminescu uită lucrurile esenţiale fiindcă de fapt nu le ştiu. Adevărata gândire a lui Eminescu este în ontologia poetică din poemele şi prozele sale”.
Ce spune, aşadar, eminescologul Constantin Barbu? Că Eminescu nu putea fi „antisemit”, cum este acuzat uneori, din moment ce a studiat cu mari profesori evrei, pe care i-a preţuit în mod absolut şi că întreaga lui operă a fost influenţată de ceea ce a învăţat de la aceştia!
Că toţi cei 9 agenţi care au întocmit şi trimis rapoarte către Serviciile Secrete din Imperiul Austro-Ungar despre Eminescu şi Societatea „Carpaţii” erau evrei unguri şi austrieci, nu este decît constatarea rezultată din cercetarea documentelor! Ce ar fi vrut Katz să spună Constantin Barbu, că aceşti agenţi erau francezi sau spanioli, din moment ce ei erau evrei? Şi unde este acuzaţia adusă acestora, în afară de ceea ce se ştie că au generat prin Rapoartele lor secrete care monitorizau (iată că nu este o noutate această expresie) şedinţele Societăţii „Carpaţii”, care milita pentru unirea Transilvaniei cu România? Nu le dă nimeni în cap celor 9 agenţi ai Imperiului Austro-Ungar dacă se spune cine erau!
Nici Klaus Iohannis nu scapă de eticheta „antisemit!
Între acţiunile monitorizate de Maximilian Katz este înscrisă şi decorarea de către preşedintele României, Klaus Iohannis, a domnului Octav Bjoza, în calitate de președinte al Asociaţiei Foștilor Deţinuţi Politici din România! Reaua credinţă a lui Maximilian Katz se observă din felul în care este etichetat unul dintre supravieţuitorii închisorilor comuniste, cu toate că şi în acest aşa-zis Raport este citată o declaraţie a sa dintr-un interviu din ziarul „Gîndul”: „Dacă am observat prezenţa unor legionari [la întîlnirile de comemorare a victimelor gulagului comunistm n.n.], purtând uniforme sau, altădată, drapele, am făcut, mereu, precizarea: „Nu am fost, nu sunt şi este prea târziu să mai devin legionar!”. Şi m-am explicat, iar treaba asta o ştiu, în primul rând, legionarii, înaintea celorlalţi. Pentru că: nu am acceptat cultul personalităţii, nu am acceptat crima – că a fost una, că au fost zece, o sută sau mii. Din această cauză, eu nu am împărtăşit doctrina legionară. Sub nicio formă”.
Deci, deşi ştia această declaraţie a lui Octav Bjoza, totuşi, în acest Raport, Maximilian Katz reproduce Scrisoarea prin care cerea, practic, preşedintelui Iohannis să-i retragă decoraţia. Iată un fragment din această Scrisoare care, dacă ne-am coborî la mintea lui Katz, ar putea fi monitorizată de noi ca fiind antiromânească: „MCA Romania ia act, cu dezamagire, de decizia Președintelui Romaniei, domnul Klaus Iohannis, de a acorda Ordinul Naţional „Steaua României” în grad de Cavaler unui deţinut politic care se afișează public cu un partid susţinator al Mișcarii Legionare și al neo-fascismului… Președintele României, pentru noi, a semnat un dezamăgitor act de populism. Decorarea unui sustinator, declarat, al Mișcării Legionare, cu Ordinul National „Steaua Romaniei” poate fi interpretată ca o omagiere adusă, de Administraţia Prezidenţială, acelei mișcări nationaliste, fasciste, criminale”.
La aceste alegaţii ale lui Maximilian Katz, preşedintele Klaus Iohannis a dat un răspuns tranşant, reprodus chiar în acest Raport al MCA: „Cum poate cineva care pe vremea legionarilor a avut trei ani să fie considerat legionar? Nu, lucrurile nu se leagă. În afară de asta, nu există niciun temei ca să îl bănuim pe domnul Bjoza de simpatii doctrinar legionare. Întreaga discuţie a fost forţată, nu știu de cine, nu știu de ce. Consider că a fost un act reparatoriu, pentru că foștii deţinuţi politici nu au fost băgaţi în seamă, am considerat că este un gest care a fost necesar României”.
Cu toate acestea, Maximilian Katz, din dorinţa de a-şi demonstra vehemenţa cu care vrea să vadă peste tot, cu orice preţ, acţiuni antisemite în România, susţine în continuare, în acest Raport, că decorarea lui Octav Bjoza este o acţiune antisemită!
Maximilian Katz vrea puşcărie pentru cei etichetaţi de el ca fiind antisemiţi
Această analiză a Raportului de Monitorizare arată, cum nu se poate mai limpede, pornirea deşănţată a fostului comisionar vamal Maximilian Katz de a ieşi ca buboiul în frunte drept susţinătorul comunităţii evreieşti, fără să-şi dea seama, dintr-o ignoranţă crasă, generată de incultură, că, prin astfel de „monitorizări” aiuristice, face mult rău bunei convieţuiri dintre toţi cetăţenii români, indiferent de originea lor etnică. Puţini ştiu, însă, că însăşi comunitatea evreiască, prin Federaţiile sale oficiale, a intrat nu demult în conflict cu Maximilian Katz şi Asociaţia sa tocmai din cauza exagerărilor sale în ceea ce priveşte antisemitismul din România, scandalul fiind oarecum aplanat abia în ultima vreme.
Vehemenţa lui Katz şi răutatea cu care-i priveşte pe români sînt lucruri care nu onorează comunitatea evreiască din România, căci nu poţi cere înţelegere şi toleranţă din partea unei majorităţi pe care o jigneşti constant prin atacuri la adresa personalităţilor sale! Iată de ce ar trebui ca reacţia de condamnare a unor astfel de demersuri antiromâneşti să vină tocmai din partea românilor de naţionalitate evreiască, pe care instituţiile statului şi cetăţenii îi apreciază pentru talentul, profesionalismul şi buna credinţă dovedite în activitatea lor.
Ce vrea, de fapt, acest Katz o spune chiar Raportul său în partea de Concluzii: „Din cauză că propunerea legislativă de actualizare a Legii 107/2006 stagnează, în România nu există nici o persoană condamnată pentru actele de antisemitism comise în perioda 2009 – 2014. Multe dintre cazuri au primit rezoluţie de neîncepere a urmăririi penale exclusiv din cauza cadrului legislativ neadecvat”.
Asta este dorinţa lui Maximilian Katz: puşcărie pentru cei nominalizaţi de el în acest Raport! Şi îndrăzneşte să spună astfel de prostii, în timp ce sugerează că evreii din România ar fi acum persecutaţi de cineva! Nu era oare mai bine ca instituţiile statului să ducă pînă la capăt cercetările în cazul duty-free-urilor, iar acest Maximilian Katz să fi fost tras la răspundere pentru acele şpăgi de 2,5 milioane de dolari, despre care chiar el discuta în convorbirea cu secretarul de stat Liana Iacob, înregistrare publicată de Cotidianul încă din 2008?
Toate aceste lucruri nu fac altceva decît să confirme ceea ce unii au spus cu ani în urmă, că acest Marco Maximilian Katz a constituit Centrul de Monitorizare a Antisemitismului din România (MCA) doar ca pe un paravan pentru a scăpa de acuzaţiile din vremea cînd desfăşura doar activităţi comerciale în duty-free-urile din aeroporturi, astfel încît, dacă va fi în centrul oricărei acţiuni judiciare, să poată să ţipe totul este o acţiune… antisemită!
În rest, acest Raport, trimis peste tot în străinătate, nu arată altceva decît superficialitate, lipsa oricărei rigori ştiinţifice, exagerări rău voitoare şi o inconştienţă provocată de lipsa de cultură şi de bun simţ. Cu toate acestea, el poate genera consecinţe grave asupra percepţiei României în lume, lucru de care ar trebui să fie conştient şi Maximilian Katz, dar şi autorităţile româneşti care privesc senine la astfel de demersuri.
Sursa: Cotidianul via Ziaristi Online
Citiţi aici primele două părţi:
Antisemitismul vânat de amatori nu produce decît zgomot şi resentimente
Care sunt marile exemple de antisemitism din amatoristicul raport să-i zicem Katz?
Pingback: Prof. Ilie Bădescu: Cristina Nichituş Roncea ne-a relevat minuni dumnezeieşti. Expoziţia de fotografie “Alăptarea e Iubire” de la Muzeul Naţional al Satului “Dimitrie Gusti”. FOTO/VIDEO | VA RUGAM SA NE SCUZATI, NU PRODUCEM CAT FURATI!